|
Розсилка |
Підписка на новини сайту
Передплатників:
117
|
On-line |
|
Реклама |
|
Книгарня |
|
|
|
|
|
|
„Мазепа-фест”:
усе буде супер! Маzепа-Фест
/ 26 Тра, 2004 р. - 00:24
|
|
|
|
252 переглядів 1
коментарів „Мазепа-фест” – новий всеукраїнський
фестиваль, започаткований торік полтавською крайовою
„Просвітою” з високою метою – на землі, де Гетьманська
Україна зазнала у 1709 році поразки, виконувати в серцях
молоді дух української перемоги. Перший фестиваль мав
добру опінію, став подією у мистецькому і суспільному
житті держави і запам’ятався багатьом молодим людям,
котрі зазнали справжнього кайфу, посилаючи разом з
Тарасом Чубаєм „ленту за лентою” по всьому, що гнітить
націю, намагається загнати її в азіопську кошару,
висмоктати з неї живі соки і націдити в жили гнилої
рабської крові.
І ось – „Мазепа-фест” запрошує
знову! Завдяки щедрості спонсорів нас очікує не
одноденне, як торік, а дводенне дійство, що відбудеться
у Полтаві на Співочому полі Марусі Чурай о 18 год. 5-6
червня. Про мету та особливості цьогорічного фестивалю
розповіли на прес-конференції головний режисер цього
свята українського духу, режисер Національної опери
України Сергій Архипчук, директор фестивалю Микола
Кульчинський, відомий музикознавець, редактор газети
„Нєформат” і ведучий телепередачі „Тинди-ринди”
Олександр Євтушенко, художники Микола Маценко і Олег
Тістол. Сергій Архипчук: - „Мазепа-фест” став маркою,
знаком, символом, брендом, паролем тих нових тенденцій у
музичній культурі, які відбуваються не тому, що..., а не
зважаючи на те, що є загальна тенденція затоптати
справжнє, живе, затоптати правду, приховати її, сказати,
що її взагалі не існує. Мета фестивалю – через заборони,
через паркани і грати безвісти, котра панує, зокрема, в
засобах масової інформації, де не бачать свого, а
тринькають про чуже, розголошують неправду, а правду
замовчують, - оприлюднити все живе, що уособлює наш час
у музиці, несе цей час, є його образом, а може, в чомусь
дивиться на цей час збоку, чи випереджає його. Ми
зробимо все, щоб обидва дні були неповторними.
Розшириться географія фестивалю: виступлять гурти з
Києва, Львова, Вінниці, Івано-Франківська, Херсонська,
Дніпропетровська, Швейцарії. Ми також прагнемо, щоб
жанрове віяло фестивалю було якомога багатобарвнішим:
від бард-року, перші кроки, в якому робить, наприклад,
тут полтавський „Їжак”, від балад протесту, Лесі
Горової, професійного композитора, яка прагне заявити
про своє ставлення до того, що відбувається, мовою
музики, - до таких зовсім незвичних для молодіжного вуха
команд, як київський гурт „Нумер 4-8-2” або надзвичайно
оригінальний, пошуковий і мистецький „Очеретяний кіт” з
Вінниці. Сергій Архипчук сказав, що завдяки дводенній
програмі розширяться можливості і для участі полтавських
гуртів. Але це не значить, що ми будемо із закритими
очима, точніше, вухами, приймати будь-кого. Планка
фестивалю мусить бути високою. Головний режисер
пояснив, що один з принципів фестивалю – не
повторюватися, дати можливість побачити нових учасників
аби у всіх нас склалося якомога ширша картина сучасної
живої музики. Гарним путівником у світ української
музики стала книга, яку журналістам презентував
Олександр Євтушенко; - „100 альбомів з України”,
створена у співавторстві з Юрком Зеленим і видана 2003
р. у бібліотеці ча-опису „Молода Україна”. Це перша
ластівка справжньої української дискографії. Автори
вибрали 100 позицій з понад 700 дисків за чотирма
напрямками: поп, рок, естрада, фольклор. Дозволю собі
процитувати кілька фраз із вступного слова до цього
видання, яке написав Олександр Євтушенко: „Було б
ідеально, якби пропонована нами сотня знаходилася б у
кожній музичній крамниці. Це було б справедливо і чесно
щодо того покупця-меломана, який „вдень з вогнем” не
може відшукати рідну музику. Дуже сильно шкодять
нормальному розвитку нашої музичної індустрії так званні
FM-радіостанції, які, сидячи в столиці України, в притул
не помічають Україну і її музичну культуру – сучасну і
традиційну. Цілодобово насаджуючи несмак різного калібру
– російський поп-сурогат, блатняк та інше лайно – вони є
відвертими ворогами української мови і культури, а від
так – держави.” Приємно, що у Полтаві з’явилася
перша ластівка весни в FM-просторі: генеральний директор
державної телерадіокомпанії „Лтава” Микола Ляпаненко
перевів свою еф-емку „Ваша хвиля” на українську мову і
українську пісню. Цьому передував і певний тиск, і певна
допомога громадськості, зокрема й дирекції фестивалю „
Мазепа-фест”, котра дарувала цьому радіо записи
українських пісень. Якось мені випало їхати поїздом до
Києва під звуки „Вашої хвилі” – яке то було щастя
нарешті пожити в рідній стихії! І позбутися відчуття, що
ти живеш на окупованій землі, а від-так мусиш шукати
засобів до опору, до утвердження свого, рідного, інакше
духовний життєвий простір нації звузиться так, що
настануть гіпоксії і смерть. Олександр Євтушенко
сказав, що безпосередньо перед фестивалем вийде ще одна
книжка – рок-антологія України „ Легенди химерного краю
”, яка охопить 30 років музики – з 1963 до 2003-го. А на
осінь на продовження „100 альбомів з України” має вийти
книга, що охопить академічну, духовну, джазову музику,
авторську пісню і навіть музику до кіно і театральних
вистав, котра сьогодні абсолютно нам не відома, існує
ніби поза кадром. Серед „приємних несподіванок, які
точно будуть” на фестивалі „Мазепа-фест”, Олександр
назвав команду „ Димна суміш ” та вже згадуваних „ 4-8-2
”. Що-до „ Класиків жанру ”, як „ ВІЙ ”, що існує так
само довго, як і „Кому вниз”, то Євтушенко вважає, що
такі самобутні команди виступають рідко через те, що
маємо дуже спотворений шоу-бізнес, в суті своїй
антиукраїнський. Ми по еф-емках можемо почути лише
російську попсу, а самобутні явища від нас приховують.
І це абсолютно свідома політика абсолютно конкретних
осіб, які займають високі посади у владі. Ми,
журналісти, мусимо проти цього боротися, щоб а)
відновити елементарну справедливість; б) поважати себе
як нація; в) не дати захопити наш інформаційний, а
відповідно і ринковий простір чужим структурам.
Серед класиків, яких запросили на „Мазепа-фест”, -
легенда львівського року „Мертвий півень” з Віктором
Морозовим – співаком, музикантом, артистом,
письменником, перекладачем – (він здійснив переклад
супермайстерний!) п’яти томів „Гаррі Поттер”. У
полтавців до Морозова особливий сентимент . Розповідає
директор фестивалю Микола Кульчинський, народний
депутат, голова краєвих організацій Народного Руху
України і „Просвіти”. У 1988 році попередник
„Просвіти” – клуб „Рідне слово” – запросив з концертом
до Полтави Панчищина, Морозова й інших артистів, які
потім склали театр „Не журись!”. Активісти клубу пішли
від хати до хати і продали всі 700 квитків. І Морозов з
однодумцями дали такий концерт, що вся номенклатура
полтавська і столична перелякалася і забігала. Бо це
були пісні, не звичні для нашого сонного вуха тут, на
Полтавщині, де ще жили сильні міти і стереотипи
колоніальні. А тут раптом приїжджають хлопці котрі це
висміюють дуже дотепно і блискуче співають. Отож,
Морозов вразив полтавську публіку, і я сподіваюся, що
той день залишив у серцях полтавців глибокий
слід. Серед хедлайнерів фестивалю дирекція називає
гурти „Борщ”, „Перкалаба”, „Мандри” з Фомою, „Гайдамак”,
для котрих, як і для „Кому вниз”, можливо, буде зроблено
виняток (останні два гурти виступали торік). А ще обіцяє
класний звук і майстерну сценографію (Маценко з Тістолом
розробляють емблему фестивалю і все його візуальне
обличчя). Усе буде супер! Отож усіх, хто втомився
від клюсок і киселю на вуха, запрошуємо 5-6 червня о 18
год. до Полтави на „Мазепа-фест”!
Ганна
Дениско, член „Просвіти”, власний кореспондент Газети
„Молодь України” по Полтавській області.
|
|
|
|
|
„Мазепа-фест”:
усе буде супер! | Увійти/Створити
логін | 1 коментар |
|
За коментарі
відповідальні лише ті, хто їх помістив. Ми не несемо
відповідальності за них. |
|
|