Просвіта
:: Всеукраїнське товариство імені Тараса Шевченка ::
Просвіта
:: П о л т а в с ь к а   о б л а с н а   о р г а н і з а ц і я ::
English Русский Українською  
 



Головна   Мапа сайту   Книгарня   Контакти   Додати у вибране   Розширений пошук
15 липня 2013  19:22  

Меню


:: Про товариство
 Статут
 Програми
 Структура
 Сторінки історії
 Слово Просвіти
 Молода Просвіта
 Контакти

:: Новини і статті
 Політика
 Суспільство
 Культура
 Маzепа-Фест
 Освіта
 Мова
 Історія
 Релігія
 Історія Просвіти
 Молода Просвіта
 Розсилка
 Написати статтю
 Архів новин

:: Сервіси
 Реєстрація/Вхід
 Пошук по сайту
 Фотогалерея
 Книгарня
 Каталог програм
 Музика mp3
 Опитування
 Форуми
 Балачка
 Каталог веб-лінків
 Рекомендуйте нас
 Локальна пошта
 Користувачі
 Напишіть нам


Розсилка

Підписка
на новини сайту

Формат 


Передплатників: 117


On-line

Логін
Пароль
 Запам'ятати


реєстрація


Реклама







Книгарня


Натисніть



  "МАZЕПА-ФЕСТ-2004" Інструкція з виживання.
Маzепа-Фест / 22 Чер, 2004 р. - 09:19
 
 
Маzепа-Фест
127 переглядів
0 коментарів
"Коли Микола Васильович Гоголь довгими сумними вечорами слухав українську рок-музику, він думав собі таке: музика може бути поганою або доброю, але - не нудною..."

Цей пасаж з боку МС, ведучого та найбільшого у світі режисера "Маzепи-фесту" Сергія Архипчука - один з чисельних супер-афіоризмів, якими він завантажив тисячі юних і гарячих голів", що купчилися на Співочому Полі імені Марусі Чурай у Полтаві протягом 5 і 6 червня 2004-го року. Другий "Маzепа-фест" - то було найгуманніше у світі торнадо (без жодних жертв) що пронеслося над тихою Полтавою, лишивши по собі відгомін бунтарських децибелів, свіжого музичного вітру істинної творчої свободи від близько тридцяти рок-ватаг з усієї України. Такі інгрідієнти масових дійств як сповідальність, повна віддача, емоційна і інтелектуальна напруга завжди мають найвищу цінність у суспільстві, яке ще не перехворіло "фанерною попсою" та ніяк не одужає після епідемії примітиву від цілковито антиукраїнських комерційних радіостанцій, які безперервно "бомблять" наші мізки різнокаліберним лайном.

ругий "Маzепа-фест", на відміну від першого, тривав два дні і містив мінімум три ноу-хау порівняно з іншими подібними імпрезами. Передусім це розкішний диск із записами груп, що грали на "Мазепі" торік і грали нині. Сімнадцять добірних треків на диску і касеті, прослухавши які кожен міг налаштуватися на мазепинську "хвилю" ще перед початком шоу. Друге ноу-хау - це концептуальна сценографія із знаків-символів, просто кажучи - візуальний бренд фесту, який наскрізно пронизує підсвідомість і гостей, і учасників. Ця ідея належить двом відомим майстрам актуального мистецтва Олегу Тістолу і Миколі Маценку. Вони використали традиційні форми козацького та гуцульського хрестів, надавши їм модерної напруги і гнучкості. В якості носіїв образів був використаний прозорий пластик у вигляді стилізованих хоругв. Себто - широка, глибока і невиразна сцена Співочого Поля моментально "зібралася у кулак"... І врешті - третє ноу-хау вигадав Сергій Архипчук.

Молоді команди, які вигулькнули безпосередньо перед початком акції, грали з-за такту, тобто - за півгодини до офіційного відкриття свята. Для них це був унікальний шанс, адже якоїсь іншої можливості заявити про себе вони не мають. І з огляду на це "Маzепа-фест" є найдемократичнішим шоу у світі.

Крізь широко відчинені двері "Мазепи" в наше вкрай бідне на нові яскраві відкриття культурне життя увірвалися веселі і дотепні панки КРУТІ ПЕДАЛІ, блюзово-хіп-хопові алхіміки БЕРЕГ БОНАНЗИ, концептуальні акустики КОНТРАБАС. На повен зріст загули ТРУТНІ, затанцював ON LINE, шокував соціальними текстами гранжовий АНДЕРСОН і просто зачарувала карколомними рифами ДИМНА СУМІШ, розчулила Оксана Виговська, підбадьорила Леся Горова вкупі з гітаристами Юрком Товстоганом. У справжній вир етнічних експериментів усіх занурив без подібний ОЧЕРЕТЯНИЙ КІТ, а здивував - музикант ЇЖАК, який спромігся тричі протягом двох днів з'явитися у трьох різних іпостасях будучи при тому гранично переконливим. Невипадково полтавська зірка - група АРАХНОФОБІЯ виступала у складі хедлайнерів, адже рокова психоделія лідера команди Валерія Власенка вже давно подолала межу периферійного герметизму.

Власне, рівень артистизму та професіоналізму більшості формацій набагато перевищує рівень їхньої ж знаності, а це - ще одне свідчення слабкості і безпорадності нашого так званого шоу-бізнесу, який багато років поспіль тупенько жує пережоване та ще й годує цією гидотою усіх навколо. Але ще більш кричущим фактом непрофесійності наших шоу-бізнесменів є той, що вони залишаються сліпо-глухо-німими відносно творчості тих, що у Полтаві склали міцний блок хедлайнерів, по-нашому - провідних команд. Насправді ті, про яких піде мова нижче - цілком сформовані курочки, що несуть золоті яйця. Залишається лишень тих курочок обігріти, нагодувати, а вже потім не лінуватися за тими яйцями нахилятися. До слова: одна з пісень колись знаменитих полтавських КРАЯН, які нині грають добірний фолк-ф'южн, так і називається - "Курочка". Новороутворений музикантами групи САД і співаком на ім'я КАРЛЕН гурт СКАРБ виніс на суд глядачів потужний мелодійний хард-рок, а цей стиль фактично зник з ринку музичних ідей. Полтава наочно спостерігала за тим птахом - феніксом, що підвівся просто з попелища.

Цвях за цвяхом у труну попси забивали ТРУТНІ-вженехлопчики, але з нестримним хлоп'ячим завзяттям. Уявіть собі якісний АС/DC з текстами а-ля БРАТИ ГАДЮКІНИ. Оце й будуть ТРУТНІ.

ВІЙ, що прославив себе незабутніми лейтмотивами в "Очах відьми", "Коршаку", "Алілуї" пішов у Полтаві ще далі і знову загіпнотизував усіх шаленим опусом "Відрізана голова". Енергетично група нині виглядає ще кращє, аніж у свої золоті роки початку 90-х.

Справжній "чортик з табакерки" - одесько-київська банда НУМЕР 482 підкорила оптимізмом і динамікою, невпинними "кульбітами" лідер-співака Віталія Кириченка та стовідсотковим драйвом.

А от розібрати душі усієї п'ятитисячної громади на атоми і запустити усе це в космос вдалося суперчудирнацькій та надоригінальній ПЕРКАЛАБІ з Івано-Франківська. Це - такий собі гуцульсько-ямайський перпендикуляр, який дедалі виразніше впирається гострим боком в роздутий кітч сучасної поп-культури. Неймовірний кайф, генерований фантастичними музикантами.

Якби славетна трійця БОРЩ грала би довше, то напевно усі "Макдональди" лишилися б без клієнтури. Так, український БОРЩ - це Вам не "пєрвоє". Здоренко, Піпа, Корженко за мить повернуть вас до стану, який не залишить сумнівів щодо того, що рок і не збирався помирати. Здавалося, після БОРЩУ "Півням" буде важкувато. Та де там...

Рівно за хвилину Місько Барбара з МЕРТВИМ ПІВНЕМ та Віктором Морозовим завели народ в іншу площину драйву - того, яким відзначено їхній останній альбом "Афродізіяки". Шести хітів було досить, аби спантеличена публіка вже не хотіла відпускати їх зі сцени. Після урочистого нагородження Віктора кришталевою булавою з рук директора фесту й народного депутата Миколи Кульчинського, публіка їх таки відпустила.

Закривали "Мазепу-2004" ГАЙДАМАКИ - єдині, хто грали на фесті торік. Не дивлячись на сувору обіцянку оргкомітету не повторюватися, для ГАЙДАМАКІВ зробили виключення, адже вони запустили нещодавно у світ Божий новий диск "Богуслав", а відтак грали новий матеріал. Про тотальну ейфорію, спричинену щільним і різнобарвним саундом ГАЙДАМАКІВ годі й говорити.

Великий обсяг позитивних вібрацій, що їх випромінював "Маzепа-фест" протягом дводенного марафону - це той неодмінний сеанс звукотерапії для молоді, яка живе у суцільному як вата вакуумі "ФМ-бєзпреєдєлу", оточена цинізмом, нігілізмом і пофігізмом деградуючого суспільства. Як не пафосно це звучить, але морально-етична опозиція несмаку і розгулу неприхованого жлобства й примітиву в нашому з вами "ящику" повинна існувати. Існувати, розвиватися і зростати, аби врешті-решт вибратися з багна.

Олександр Євтушенко
За матеріалами сайту http://radiomu.com.ua

Послати цю статтю товаришу Версія для друку

 


"МАZЕПА-ФЕСТ-2004" Інструкція з виживання. | Увійти/Створити логін | 0 коментарів
Поріг
  
За коментарі відповідальні лише ті, хто їх помістив. Ми не несемо відповідальності за них.
StartUA.com

bigmir TOP100
Про товариство | Новини | Форуми | Пошук по сайту | Контакти | Мапа сайту

© Товариство «Просвіта», 2013
developed by ·P·D·S·
Ефективні рішення для електронного бізнесу: Дизайн, Програмування, Розробка стратегії використання Інтернету для поліпшення маркетингу, збуту, сервісу. CRM, WAP рішення. Консалтинг: обстеження бізнесів-процесів, медіа планування, бізнес-план інтернет-проекту, консультування, аналіз інтернет-рішень. Розробка: концепція, структура, дизайн, програмне забезпечення. Впровадження. Реклама.